Medisinering i barnehagen

Skal barnet ditt medisineres i barnehagen er vi selvfølgelig behjelpelige med det. Likevel har vi noen retningslinjer. Disse finnes for å sikre at barnet blir riktig medisinert til riktig tid.

I utgangspunktet gir ikke barnehagen ut medisiner til barn, men vi kan gi medisiner når det inngås avtaler med foreldre/foresatte. Barnehagen gir ikke ut medisiner som ikke er reseptbelagte og vi kan ikke gi ut medsisiner uten at skjemaene for medisinering er fylt ut og signert.

All medisinering skal føres inn i medisinskjema som barnehagen har.  Disse skal fylles ut av foreldre og ansatte på avdelingen.

All medisin som skal gis, skal være i sin originale emballasje, med barnets navn og legens dosering angitt på emballasjen.